Prechod na navigáciu block menu Prechod na navigáciu Hlavné menu Prechod na navigáciu vodorovná

Ako vybaviť



Slobodný prístup k informáciam:



Podávanie informácií v zmysle zákona č. 211/2000 Z. z.

Každá právnická osoba a fyzická osoba (občan Slovenskej republiky, cudzinec, osoba bez štátnej príslušnosti) môže požiadať o sprístupnenie informácie v súlade so zákonom č. 211/2000 Z. z. o slobodnom prístupe k informáciám v znení neskorších predpisov voči obci Čab ako povinnej osobe.

 

Poskytovanie informácií na žiadosť

Všetky žiadosti o sprístupnenie informácií právnické osoby a fyzické osoby môžu podávať:

  • poštou:     Obec Čab, Čab 1, 951 24  Čab
  • e-mailom:  starosta@obeccab.sk
  •                    podatelna@obeccab.sk
  • faxom:      037/78794388, 0918 076551
  • osobne:    počas úradných hodín Obecného úradu Čab

                        Pondelok: 7.30 - 12.00 a 12.30 - 15.30

                        Utorok:    nestránkový deň

                        Streda:    7.30 - 12.00 a 12.30 - 15.30

                        Štvrtok:    nestránkový deň

                        Piatok:     7.30 - 12.00 a 12.30 - 15.30

Žiadosť musí obsahovať:

  • komu je určená,
  • kto ju podáva – meno, priezvisko, názov alebo obchodné meno žiadateľa, jeho adresu resp sídlo,
  • ktorých informácií sa týka,
  • aký spôsob sprístupnenia informácie žiadateľ navrhuje


Evidencia obyvateľstva:



Adresa: Obec Čab, Obecný úrad, Čab 1, 951 24 Čab

Kontakt: 037/7894388, 7894370

Zodpovený pracovník: Anna Vranková, mail: vrankova@obeccab.sk

Stránkové hodiny: Pondelok 7.30 - 15.30

                           Streda     7.30 - 15.30

                           Piatok     7.30 - 15.30

Prihlásenie na trvalý pobyt

Prihlásenie na prechodný pobyt

Zrušenie trvalého pobytu občanovi

Zákaz poskytovania údajov

Oznámenie o mieste pobytu obyvateľa

Potvrdenie o trvalom pobyte

Vycestovanie občana do zahraničia

Osvedčovanie podpisov a listín

 



STAVEBNÁ ČINNOSŤ:



Adresa: Spoločný stavebný úrad, Dlhá 6, 949 01 Nitra

Kontakt: 037/6534116, e-mail: spolopng@stonline.sk

Pracovníci: Ing. Alžbeta Žitňanská

Pracovná doba na stavebnom úrade:

Pondelok  7:00 - 15:30
Utorok  konania mimo admin. kancelárie
Streda  7:00 - 15:30
Štvrtok  konania mimo admin. kancelárie
Piatok  7:00 - 13:00

 

Drobná stavba               

Ohlásenie stavebných úprav

Návrh na vydanie územného rozhodnutia

Žiadosť o vydanie stavebného povolenia

Návrh na vydanie kolaudačného rozhodnutia

Žiadosť o zmenu stavby pred dokončením

Žiadosť o zmenu účelu užívania stavby, resp. jej časti

Žiadosť o odstránenie stavby    

Vodné stavby - zriadenie studne

 

Potrebné tlačivá si môžete stiahnuť tu.

 



Evidencia obyvateľstva:



Hlásenie trvalého pobytu a prechodného pobytu občanov upravuje zákon č. 253/1998 o hlásení pobytu občanov Slovenskej republiky a registri obyvateľov Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov, ktorý nadobudol účinnosť 1.7.2006.

 

Prihlásenie na trvalý pobyt


Trvalým pobytom je pobyt v mieste stáleho bydliska občana, to je spravidla v mieste, kde má rodinu, rodičov, byt alebo zamestnanie. Za členov rodiny, prípadne za iných občanov žijúcich v spoločnej domácnosti, môže hlásiť trvalý pobyt jeden z členov tejto rodiny alebo osoba žijúca s nimi v spoločnej domácnosti, pritom je však povinný za týchto občanov predložiť požadované doklady. Za občanov mladších ako 18 rokov a za občanov zbavených spôsobilosti na právne úkony je povinný hlásiť trvalý pobyt ich zákonný zástupca, prípadne opatrovník.

Potrebné doklady:

  • Platný občiansky preukaz (v opačnom prípade potvrdenie o OR vydané políciou)
  • Ak sa jedná o dieťa do 18 rokov, zákonný zástupca predkladá rodný list dieťaťa
  • Cudzinec predkladá cestovný pas alebo osvedčenie o štátnom občianstve
  • Doklad o vlastníctve rodinného domu alebo budovy určenej na bývanie, kde sa hlásite k pobytu
  • Súhlas vlastníka resp. všetkých spoluvlastníkov nehnuteľnosti, kde sa hlásite k pobytu, s výnimkou prihlásenia jedného zo spoluvlastníkov, jeho manžela alebo nezaopatreného dieťaťa
  • Vypísanie prihlasovacieho lístka k trvalého pobytu

Prihlásenie na prechodný pobyt


Prechodným pobytom je pobyt občana mimo objektu trvalého pobytu, to je spravidla tam, kde sa občan dočasne zdržiava z pracovných, študijných, zdravotných, rekreačných a iných dôvodov.
Občania sú povinní hlásiť ohlasovni na Obecnom úrade miesto, začiatok a predpokladaný čas prechodného pobytu, ktorý potrvá dlhšie ako 90 dní. (max.5 rokov)
Ak prechodný pobyt trvá aj po skončení predpokladaného času, je občan povinný hlásiť prechodný pobyt znova.
Zrušenie prechodného pobytu môže občan nahlásiť kedykoľvek v priebehu jeho trvania (vrátenie potvrdenia o hlásení pobytu), ak tak neurobí, prechodný pobyt zaniká automaticky uplynutím doby, na ktorú bol prihlásený.

Potrebné doklady:

  • Platný občiansky preukaz (v opačnom prípade potvrdenie o OR vydané políciou)
  • Ak sa jedná o dieťa do 18 rokov, zákonný zástupca predkladá rodný list dieťaťa
  • Cudzinec predkladá cestovný pas alebo osvedčenie o štátnom občianstve
  • Doklad o vlastníctve rodinného domu alebo budovy určenej na bývanie, kde sa hlásite k pobytu
  • Súhlas vlastníka resp. všetkých spoluvlastníkov nehnuteľnosti, kde sa hlásite k pobytu, s výnimkou prihlásenia jedného zo spoluvlastníkov, jeho manžela alebo nezaopatreného dieťaťa
  • Vypísanie prihlasovacieho lístka k trvalého pobytu

Zrušenie trvalého pobytu občanovi


Vlastník alebo spoluvlastníci môžu podať ohlasovni návrh na zrušenie trvalého pobytu občanom v jeho nehnuteľnosti hlásených. Návrh na zrušenie trvalého pobytu nie je možné podať voči manželovi a nezaopatrenému dieťaťu.
V tomto prípade žiadateľ vypisuje žiadosť, predkladá občiansky preukaz a list vlastníctva nie starší ako 3 mesiace.

Zákaz poskytovania údajov


Obyvateľ môže na základe písomného vyhlásenia doručeného ohlasovni zakázať poskytovanie údajov.

Oznámenie o mieste pobytu obyvateľa


Fyzické alebo právnické osoby môžu požiadať ohlasovňu o oznámenie miesta pobytu obyvateľa. Žiadosť musí byť podaná písomne s uvedením mena a priezviska, rodného čísla, čísla občianskeho preukazu, trvalého pobytu žiadateľa. V prípade právnickej osoby uvedenie obchodného mena, sídla a IČO. V žiadosti je potrebné uviesť meno a priezvisko, prípadne dátum narodenia alebo rodné číslo obyvateľa o ktorom sa pobyt požaduje oznámiť a dôvod žiadosti.
Za každé poskytnutie informácie o mieste pobytu sa vyberá správny poplatok (3 €) podľa položky 8 prílohy k zákonu č. 145/1995 Z. z. o správnych poplatkoch v znení neskorších predpisov.

Potvrdenie o trvalom pobyte


Pre potreby občana ohlasovňa vystavuje potvrdenie o trvalom pobyte občanovi. K jeho vystaveniu je potrebné predložiť platný občiansky preukaz a uhradiť správny poplatok (3 €) podľa položky 8 prílohy k zákonu č. 145/1995 Z. z. o správnych poplatkoch v znení neskorších predpisov.
Potvrdenie o trvalom pobyte k vydaniu prvého občianskeho preukazu občanovi, ktorý dovŕšil 15 rokov ohlasovňa vydá po predložení rodného listu.


Vycestovanie občana do zahraničia


V prípade občana, ktorý má trvalý pobyt na území SR a pripravuje sa na vycestovanie do zahraničia na dobu dlhšiu ako 90 pred vycestovaním ohlási túto skutočnosť ohlasovni v mieste trvalého pobytu. Pri tomto hlásení uvádza štát a miesto pobytu a predpokladanú dobu pobytu.

Osvedčovanie podpisov a listín:


Osvedčovanie podpisov sa vykonáva na Obecnom úrade v Čabe počas stránkových dní.

Potrebné doklady : platný občiansky preukaz
Poplatok: Osvedčovanie podpisu 1,50 € (za každý podpis)
Osvedčovanie fotokópií dokladov (rodné listy, vysvedčenia, diplomy a rozhodnutia len s vyznačenou právoplatnosťou) podľa predloženého originálu.
Poplatok: 1,50 € (za každú stranu)
Neoverujeme: fotokópie občianskych preukazov, technických preukazov, výpisy z listov vlastníctva, geometrické plány, mapy, doklady s tzv. suchou pečaťou a cudzojazyčné doklady.

 



STAVEBNÁ ČINNOSŤ:


 


Drobná stavba:


Drobné stavby plnia doplnkovú funkciu k hlavnej stavbe, nemôžu podstatne ovplyvniť životné prostredie. Drobné stavby sú prízemné stavby, ak ich zastavaná plocha nepresahuje 25 m2 a výška 5 m, podzemné stavby, ak ich zastavaná plocha nepresahuje 25 m2 a hĺbka 3m, prípojky inžinierskych sietí a oplotenie. Stavebník je povinný uskutočnenie drobnej stavby vopred písomne ohlásiť stavebnému úradu a začať uskutočňovať drobnú stavbu môže len na základe písomného oznámenie mesta, že proti jej uskutočneniu nemá námietky, v lehote do dvoch rokov od jeho doručenia, pokiaľ stavebný úrad neurčí inak.

Stavebný úrad môže určiť, že ohlásenú drobnú stavbu možno uskutočniť len na základe stavebného povolenia.

Potrebné doklady:

  •     Ohlásenie drobnej stavby (tlačivo)
  •     Doklad, ktorým sa preukazuje vlastnícke alebo iné právo k pozemku
  •     Súhlas spoluvlastníkov, pokiaľ nie sú všetci aj stavebníkmi
  •     Jednoduchý situačný výkres a stavebné riešenie stavby v dvoch vyhotoveniach
  •     Jednoduchý technický opis stavby v dvoch vyhotoveniach
  •     Pre prípojky stavieb a pozemkov vyjadrenie príslušného správcu siete k pripojeniu
  •     Pri uskutočňovaní na poľnohospodárskej pôde stanovisko Obvodného pozemkového úradu
  •     Pri uskutočňovaní drobnej stavby svojpomocne vyhlásenie kvalifikovanej osoby (tlačivo)
  •     Pri použití susedných nehnuteľností vyjadrenie vlastníka tejto nehnuteľnosti
  •     Doba vybavenia: do 30 dní od podania ohlásenia, príp. jeho doplnenia

Ohlásenie stavebných úprav:


Pri stavebných úpravách, ktorými sa podstatne nemení vzhľad stavby, nezasahuje sa do nosných konštrukcií stavby, nemení sa spôsob užívania stavby a neohrozujú sa záujmy spoločnosti postačí ohlásenie stavebnému úradu.

Stavebník je povinný uskutočnenie stavebných úprav vopred písomne ohlásiť stavebnému úradu a začať uskutočňovať stavebné úpravy môže len na základe písomného oznámenia stavebného úradu, že proti ich uskutočneniu nemá námietky, v lehote do dvoch rokov od jeho doručenia, pokiaľ stavebný úrad neurčí inak.

Stavebný úrad môže určiť, že ohlásené stavebné úpravy možno uskutočniť len na základe stavebného povolenia.

Potrebné doklady:

  •     Ohlásenie stavebných úprav (tlačivo)
  •     Doklad, ktorým sa preukazuje vlastnícke alebo iné právo k stavbe
  •     Súhlas spoluvlastníkov, pokiaľ nie sú všetci aj stavebníkmi
  •     Písomná dohoda s vlastníkom stavby, ak úpravy uskutočňuje nájomca
  •     Jednoduchý nákres, náčrt stavebných úprav 
  •     Jednoduchý technický opis úprav 

    Doba vybavenia: do 30 dní od podania ohlásenia, príp. jeho doplnenia

Návrh na vydanie územného rozhodnutia:


Územné konanie je konanie o umiestnení stavby a začína ho stavebný úrad na základe návrhu navrhovateľa. Účastníkom územného konania je navrhovateľ, obec, ak nie je stavebným úradom príslušným na územné konanie a ten, komu toto postavenie vyplýva z osobitných predpisov.

Podľa výsledkov územného konania vydá stavebný úrad navrhovateľovi územné rozhodnutie.

Potrebné doklady:

  •     Návrh na vydanie územného rozhodnutia
  •     List vlastníctva
  •     Doklad o uhradení správneho poplatku
  •     Kópia z katastrálnej mapy
  •     Zoznam známych účastníkov územného konania
  •     Stanoviská a vyjadrenia dotknutých orgánov
  •     Súhlas vlastníka pozemku v prípade, že žiadateľ nemá vlastnícke alebo iné právo k pozemku
  •     Dokumentácia pre územné rozhodnutie 2x
  •     Doklady o rokovaniach s účastníkmi územného konania, ak sa konali pred podaním návrhu

Doba vybavenia: 30 - 60 dní

Poplatok: Podľa platného sadzobníka správnych poplatkov

Žiadosť o vydanie stavebného povolenia:


Stavby, pre stavbu ktorých nepostačuje ohlásenie, podliehajú stavebnému konaniu. Stavebné konanie začína stavebný úrad na základe žiadosti stavebníka. Účastníkmi stavebného konania sú: stavebník; osoby, ktoré majú vlastnícke alebo iné práva k pozemkom a stavbám na nich vrátane susediacich pozemkov a stavieb ak ich vlastnícke alebo iné práva k týmto pozemkom a stavbám môžu byť stavebným povolením priamo dotknuté; ďalšie osoby, ktorým toto postavenie vyplýva z osobitných predpisov; stavebný dozor alebo kvalifikovaná osoba; projektant v časti, ktorá sa týka projektu stavby.

Podľa výsledkov stavebného konania vydá stavebný úrad rozhodnutie. Stavebné povolenie stráca platnosť, ak sa so stavbou nezačalo do dvoch rokov odo dňa, keď nadobudlo právoplatnosť, pokiaľ stavebný úrad v odôvodnených prípadoch neurčil na začatie stavby dlhšiu dobu.

Potrebné doklady:

  • Žiadosť o vydanie stavebného povolenia
  • Doklady, ktorými sa preukazujú vlastnícke, alebo iné práva k pozemkom a stavbám
  • Kópia z katastrálnej mapy
  • Územné rozhodnutie, ak bolo vydané
  • Projektová dokumentácia stavby 2x
  • Prehlásenie stavebného dozoru
  • Kópia rozhodnutia – súhlas o odňatí pôdy z Pozemkového fondu
  • Záväzné stanovisko obce k PD

Poplatok: Podľa platného sadzobníka správnych poplatkov


Návrh na vydanie kolaudačného rozhodnutia:


Po ukončení stavby, ktorá bola vykonaná na základe právoplatného stavebného povolenia alebo ohlásenia jednoduchej stavby s určením kolaudácie (po predchádzajúcej písomnej žiadosti stavebníka), vydá príslušný stavebný úrad kolaudačné rozhodnutie, ktoré je dokladom, že stavbu možno užívať na účel, pre ktorý bola povolená. Stavebný úrad pri kolaudácii skúma, či bola stavba postavená podľa dokumentácie, overenej v stavebnom konaní alebo ohlásení a podľa podmienok stavebného povolenia alebo ohlásenia.

Kolaudačné konanie začína na návrh stavebníka. Účastníkom kolaudačného konania je stavebník, vlastník stavby ak nie je stavebníkom a vlastník pozemku, na ktorom je stavba umiestnená.

Potrebné doklady:

  • Návrh na vydanie kolaudačného rozhodnutia
  • Geometrický plán
  • Rozhodnutia, stanoviská, vyjadrenia dotknutých orgánov štátnej správy
  • Územné rozhodnutie alebo stavebné povolenie
     

Na ústne konanie spojené s miestnym zisťovaním sa predloží:
- doklady o výsledkoch predpísaných skúšok (elektroinštalácie, plynoinštalácie, bleskozvodu, vodoinštalácie, kanalizácie, skúšku vodotesnosti žumpy, nezávadnosť komínov, inštalácie ústredného kúrenia, ...).
- projektová dokumentácia overená stavebným úradom
- doklady o overení požadovaných vlastností výrobkov
- stavebný denník

Poplatok: Podľa platného sadzobníka správnych poplatkov

Žiadosť o zmenu stavby pred dokončením:


Stavebný úrad môže v odôvodnených prípadoch na žiadosť stavebníka povoliť zmenu stavby ešte pred jej dokončením.

Potrebné doklady:

  • Žiadosť o zmenu stavby pred dokončením
  • Projektová dokumentácia v 2 vyhotoveniach
  • Situačný výkres  
  • Výkresy v rozsahu požadovanej zmeny
  • Technický popis zmeny a údaje o vplyvoch a účinkoch zmeny na okolie
  • Vyjadrenia účastníkov konania príp. dotknutých orgánov štátnej správy
     

Poplatok: Podľa platného sadzobníka správnych poplatkov

Žiadosť o zmenu účelu užívania stavby, resp. jej časti:


Stavbu možno užívať len na účel určený v kolaudačnom rozhodnutí, prípadne v stavebnom povolení. Zmeny účelu užívania stavby, ktoré spočívajú v zmene spôsobu užívania stavby, jej prevádzkového zariadenia, v zmene spôsobu a v podstatnom rozšírení výroby alebo činností, ktoré by mohli ohroziť život a zdravie ľudí alebo životné prostredie, vyžadujú rozhodnutie stavebného úradu o zmene v užívaní stavby.

Konanie o zmene užívania stavby začína stavebný úrad na základe písomnej žiadosti - návrhu stavebníka. Podľa výsledkov konania vydá stavebný úrad stavebníkovi rozhodnutie o zmene užívania stavby.

Potrebné doklady: 

  • Žiadosť o zmenu účelu užívania stavby, resp. jej časti
  • Doklad, ktorým sa preukazuje vlastnícky resp. iný vzťah ku stavbe
  • Kolaudačné rozhodnutie
  • Záväzné stanovisko obce
  • Iné doklady určené stavebným úradom
     

Poplatok: Podľa platného sadzobníka správnych poplatkov

Žiadosť o odstránenie stavby:


Na odstránenie stavby je potrebné rozhodnutie stavebného úradu o odstránení stavby. Toto rozhodnutie vydá stavebný úrad na základe písomnej žiadosti vlastníka stavby.

Potrebné doklady:

  • Žiadosť o odstránenie stavby
  • Doklad o vlastníctve stavby a pozemku a kópiu katastrálnej mapy
  • Technologický postup prác, príp. nevyhnutné výkresy úprav pozemkov
  • Dokumentácia príp. fotodokumentácia stavby, ktorá sa má odstrániť
  • Doklady o rokovaní s dotknutými orgánmi štátnej správy, správcami sietí
  • Prehlásenie oprávnenej osoby, ktorá bude vykonávať odborné vedenie prác 
  • Stanoviská, príp. rozhodnutia dotknutých orgánov štátnej správy  
  • Stanoviská vlastníkov susedných nehnuteľnosti
     

Poplatok: Podľa platného sadzobníka správnych poplatkov
 

Vodné stavby - zriadenie studne

Každý zriaďovateľ studne je povinný písomne požiadať obec Čab o povolenie na zriadenie studne (vodnej stavby). Stavba podlieha povinnosti investora požiadať o vydanie kolaudačného rozhodnutia.

Potrebné doklady:

Na povolenie:

  •     List vlastníctva
  •     Kópia z katastrálnej mapy 
  •     Projektová dokumentácia vypracovaná oprávnenou osobou 2x
  •     Územné rozhodnutie alebo prehlásenie stavebného úradu o upustení od územného rozhodnutia
  •     Súhlas stavebného úradu, ktorý overuje dodržanie podmienok územného rozhodnutia
  •     Súhlas obce s vydaním stavebného povolenia
  •     Súhlas vlastníkov susedných pozemkov (v prípade, ak sú stavbou zasiahnuté )
  •     Vyjadrenia správcov inžinierskych sietí – kópie dokladov k vydaniu územ. rozh.
  •     Vyhlásenie stavebného dozoru ( ak ide o stavbu uskutočňovanú svojpomocou)

Ku kolaudácii:

  •     Opis a odôvodnenie uskutočnených odchýlok od územného rozhodnutia a stavebného - povolenia
  •     PD overená stavebným úradom
  •     Stavebné povolenie
  •     Laboratórny rozbor vody

 

Mobilná aplikácia

Virtuálna prehliadka obce

dnes je: 30.5.2017

meniny má: Ferdinand

webygroup
ÚvodÚvodná stránka